słowniczek marketingowy

Co to jest Powiadomienia push

Powrót do słowniczka

Powiadomienia push to krótkie alerty, które pojawiają się na urządzeniach mobilnych, komputerach lub przeglądarkach internetowych, nawet jeśli użytkownik nie ma otwartej określonej aplikacji lub strony internetowej. Służą one do szybkiego informowania o nowościach, aktualizacjach lub ważnych wydarzeniach.

Najczęstsze zastosowania powiadomień push obejmują kampanie marketingowe, powiadomienia o nowych wiadomościach, przypomnienia o spotkaniach, śledzenie zamówień i aktualizacje aplikacji. Powiadomienia mogą być tekstowe, zawierać obrazy, linki lub elementy interaktywne.

Dzięki powiadomieniom push firmy mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników, poprawić retencję i przyciągnąć odwiedzających z powrotem do witryny lub aplikacji. Ważne jest jednak, aby używać ich strategicznie, aby nie były natrętne i nie prowadziły do rezygnacji użytkowników.