Strona docelowa (ang. Landing page) to specjalnie zaprojektowana strona internetowa, której głównym celem jest przekształcenie odwiedzających w klientów lub uzyskanie ich danych kontaktowych. Zwykle jest częścią kampanii marketingowych i prowadzi użytkowników do jednego konkretnego działania, takiego jak rejestracja, pobranie e‑booka, dokonanie zakupu lub zapisanie się do newslettera.
Strona docelowa powinna być zorientowana na konwersję. Zawiera wyraźne wezwanie do działania (CTA), atrakcyjny tekst, elementy wizualne i często formularz kontaktowy. Skuteczne strony docelowe wykorzystują testy A/B, optymalizację SEO i spersonalizowane treści w celu zwiększenia skuteczności.
Odpowiednio zaprojektowana strona docelowa zwiększa skuteczność kampanii reklamowych, obniża koszt pozyskania klienta (CAC) i poprawia współczynniki konwersji. Jest wykorzystywany na przykład w reklamach PPC, e‑mail marketingu i mediach społecznościowych, gdzie pomaga kierować ruch i generować leady.